Odpisy aktów skróconych, zupełnych oraz zaświadczeń z ksiąg Stanu Cywilnego
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
-
Faxem -
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
- Pocztą
-
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
- Wniosek o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego
- Dowód zapłaty opłaty skarbowej
- Dowód osobisty - do wglądu przy osobistym odbiorze odpisu aktu stanu cywilnego
Komórka organizacyjna
Urząd Miejski w Jastarni ul. Portowa 24
pokój nr 108 (Urząd Stanu Cywilnego)
w godzinach pracy Urzędu: poniedziałek - piątek od 7.30 do 15.30
Opłaty
Nie podlegają opłacie skarbowej odpisy aktów stanu cywilnego wydane w sprawach dotyczących m.in.: wydania dowodu osobistego, ubezpieczenia społecznego (renty i emerytury), alimentacyjnych, szkolnych.
Opłatę skarbową należy wpłacić na konto Urzędu Miejskiego w Jastarni:
Pekao S.A. V o/Gdańsk 68 1240 2920 1111 0000 4499 0332
lub wpłacić gotówką w Kasie Urzędu.
Termin i sposób realizacji
Na miejscu przy złożeniu podania.
7 dni – zgodnie z prawem.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 2064)
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U.z 2016 r., poz. 23 z późn. zm.)
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1827z późn. zm.)
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje.
Dodatkowe informacje, uwagi
Odpisy z aktów stanu cywilnego wydaje się na wniosek osoby której akt dotyczy jej wstępnego (rodzice, dziadkowie), zstępnego (dzieci, wnuki), rodzeństwa, małżonka lub przedstawiciela ustawowego.
Odpisy mogą otrzymać również osoby, które wykażą w tym interes prawny.
Zaświadczenia o braku ksiąg lub o niefigurowaniu aktu w księdze może otrzymać każda zainteresowana osoba.
Do wniosku o odpis przesłanego pocztą winny być dołączony oryginalny dowód uiszczenia opłaty skarbowej.