Ustalenie warunków zabudowy i lokalizacji inwestycji celu publicznego
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
-
Faxem -
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
- Pocztą
-
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
-
Wniosek o wydanie decyzji o warunkach zabudowy lub lokalizacji inwestycji celu publicznego zawierający informacje określone w art. 52 ust. 2 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym
Wniosek o wydanie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego albo warunków zabudowy
-
W przypadku, gdy strona działa przez pełnomocnika - oryginał lub urzędowo poświadczona kopia pełnomocnictwa,
-
Oryginał dowodu opłaty skarbowej
Komórka organizacyjna
Urząd Miejski w Jastarni ul. Portowa 24
pokój nr 101 (Biuro Obsługi Interesanta)
w godzinach pracy Urzędu: poniedziałek - piątek od 7.30 do 15.30
Opłaty
Wydanie decyzji - 598,00 zł (opłata niezależnie od rodzaju wnioskowanej inwestycji)
Zwolnienie od opłaty dotyczy jedynie przypadku jeżeli wydanie decyzji następuje na wniosek właściciela lub użytkownika wieczystego terenu wskazanego we wniosku.
Złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub jego prokury, lub jego odpisu, wypisu, lub kopii - 17,00 zł
Poświadczenie zgodności z oryginałem kopii przedłożonego pełnomocnictwa - 5,00 zł
W tytule wpłaty wpisać "Opłata skarbowa za wydanie decyzji o warunkach zabudowy lub o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego" lub "Opłata skarbowa za decyzję o zmianie decyzji o warunkach zabudowy lub o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego"
Podmioty zwolnione z obowiązku zapłaty opłaty skarbowej – zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej, czynności niepodlegające opłacie skarbowej – zgodnie z art. 2 ww. ustawy i zgodnie z IV. kol. 4 wykazu stanowiącego załącznik do ww. ustawy.
Opłatę skarbową należy wpłacić na konto Urzędu Miejskiego w Jastarni:
Pekao S.A. V o/Gdańsk 68 1240 2920 1111 0000 4499 0332
lub wpłacić gotówką w Kasie Urzędu.
Kasa czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach: 8.00 - 13.00
Termin i sposób realizacji
Zgodnie z Kodeksem Postępowania Administracyjnego oraz ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 741 ze zm.)
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2021r., poz. 735 ze zm.)
Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1923)
Tryb odwoławczy
Od decyzji służy stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gdańsku, w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji, za pośrednictwem Burmistrza Jastarni.
Na wydane, w toku postępowania, postanowienie służy stronie zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gdańsku, ul. Podwale Przedmiejskie 30, za pośrednictwem Burmistrza Jastarni, w terminie 7 dni od doręczenia postanowienia.
Dodatkowe informacje, uwagi
Decyzje o warunkach zabudowy oraz o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego wydaje się w przypadku braku obowiązującego planu miejscowego.
W przypadku nie wydania decyzji, opłata skarbowa podlega zwrotowi na wniosek wnioskodawcy.
Po upływie pięciu lat od końca roku, w którym dokonano zapłaty, opłata nie podlega zwrotowi.